• ST
  • 12.08.15, 12:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FCR Media: kodulehti püütakse nähtavaks teha iganenud vahenditega

"Umbes pooltel kodulehtedel, millega oma töös kokku puutun, loodetakse endiselt meta märksõnadele, mida otsimootorid otsingutulemuste reastamisel juba aastaid enam ei kasuta,”ütleb FCR Media Eesti SEO (otsimootoritele optimeerimine) kontohaldur Sven Ulmand, kelle igapäevatööks on kodulehtede optimeerimine otsingumootorite tarbeks.
Sven Ulmand
  • Sven Ulmand
Eelkõige kohtab meta märksõnade elemendi ohtrat kasutamist väiksemate ettevõtete kodulehtedel ja seda sõltumata lehe vanusest. Lõppkasutaja jaoks tähendab see reeglina spetsiaalset välja kodulehe administreerimiskeskkonnas, kuhu saab oma äriga seonduvaid märksõnu kirjutada (enamasti märgistatud kui “meta keywords”, “meta märksõnad”või “märksõnad”).
“Pole oluline, millal koduleht on tehtud, tihtipeale lisatakse ajast ja arust märksõnavälja ka uutele veebidele ning väidetakse kliendile, et märksõnad teevad tema kodulehe otsingumootoritele atraktiivsemaks,”lisab Ulmand. Samas usub ta, et mitte alati pole kodulehe tellija kursis, et saab tehniliselt vananenud kodulehe ja kulutab enda äri jaoks märkimist väärt summa siiski ebaotstarbekalt. Ilus väljanägemine on tegelikult ainult üks kodulehe hea omadus, tellijad ei oska tihti fassaadi taha vaadata.
“Paari kuu tagant tuleb meelde üks anekdootlik juhus koduleheküljega, mille avalehekülje meta märksõnades oli toodud ära ei rohkem ega vähem kui 326 sõna. See oli ka ainus „SEO tehnika”, mida antud koduleheküljel otsingumootorites parema positsiooni saavutamiseks tehtud oli,”toob Ulmand näite. Lisaks kõikvõimalike ettevõtte tegevusvaldkonnaga seotud märksõnadele olid esindatud ka märksõnad nagu “põnev”, “Tallinn”jms, mis ka ajal, mil meta märksõnadel oli tähtsus, ei oleks täitnud soovitud eesmärki. 
Suuremad otsingumootorid nagu Google ja Bing ei kasutatag’e juba aastaid. Google’i ametlik teadaanne selle kohta ilmus 21. Septembril 2009.
Bing otsingumootori esindaja on kinnitanud, et kodulehekülgede järjestamisel meta märksõnade sisu ei arvestata, kuid mõningast tähelepanu pööratakse siiski.
“Konks on nimelt selles, et kui meta keywords tag leheküljel esineb, aga sinna on lisatud ebamõistlikult suur hulk ja antud leheküljel oleva sisuga mitteseotud märksõnu, siis on see Bing-i jaoks märgiks, et tegu on spämmiga ja lehekülge üritatakse kunstlike meetoditega otsingutulemustes kõrgemale positsioonile nihutada,”selgitab Ulmand. Täpsemalt saab sellest lugeda siit.
Eesti oma otsingumootor Neti ei kasuta meta märksõnu otsingutulemuste järjestamisel ka juba vähemalt aastast 2009.
Kui Google’i ja Bingi seisukohalt võib meta märksõnad täiesti tähelepanuta jätta, siis veel eelmise aasta lõpus öeldi venekeelse otsingumootri Yandex poolt välja, et tulemustes arvestatakse meta märksõnadega, kuid nende osakaal algoritmis on väike. Yandexi soovitus on kasutada nelja-viit olulist märksõna lehekülje kohta. Sellega tasuks arvestada neil, kes Venemaal äri ajavad, sest Yandex on seal siiani selge turuliider.
Suurematest otsingumootoritest omab meta keywords tag natukenegi arvestatavamat rolli hiinlaste Baidu’s. Hiinas kasutab seda ca 60% sealsetest netikasutajatest. Seega Hiina turule suunatud ettevõtte kodulehekülg võiks kindlasti meta keywords tag-idele suuremat tähelepanu pöörata. Loomulikult peab siis veebilehekülje sisu koos meta andmetega olema hiina keeles.
“Võib öelda, et meta keywords tag-i kasutamine või mittekasutamine sõltub sihtturust ja seal domineerivast otsingumootorist,”arvab Ulmand. Eelpool mainitud otsingumootoritest kasutab Netmarketshare andmetel seisuga juuni 2015 kogu maailmas Google’t ja Bing’i veidi üle 80% internetikasutajatest. Baidu’t 7,52%. Lokaalseid otsingumootoreid, sealhulgas Yandex'it, kasutab 1,45% kogu interneti kasutajaskonnast. “Kui turg, kus tegutsetakse, nõuab nähtavust peavoolust erinevates otsingumootorites, tasub seal ka meta märksõnade teemaga tegeleda, kuid ei tasu unustada, et spämmimisega ei jõua kasvõi Yandex’i näitel kusagil kaugele,”leiab Ulmand. Ta lisab veel, et ühe veebisaidi piires peaks kasutama igal alamlehel vastava lehe jaoks olulisi märksõnu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele